Returer och reklamationer till Gajane Gross AB


Privatpersoner - ber vi vänligen att i första hand kontakta inköpsstället för en reklamation och i andra hand så ber vi er kontakta oss på epost info@gajane.se för vidare hjälp.

Företag

Leveransproblem

Har din sändning inte kommit fram inom fem arbetsdagar så kontakta oss snarast så hjälper vi er.

 

Du som kund har ett ansvar att vid leveransen inspektera varorna för att se så leveransskada inte har uppkommit och att ni fått alla varorna som står i följesedeln.

 

Är sändningen förstörd vid leverans ta gärna bilder på den förstörda leveransen och snarast kontakta oss på Gajane, dock senast fem arbetsdagar från det ni mottog varorna.

Har bara delar av sändningen kommit så kontakta oss snarast (Vänligen observera att pappersvaror skickas separat och kan komma senare).

 

Reklamationer

Trots att vi och våra leverantörer gör allt för att förhindra att det skall bli fel på varan så händer det tyvärr. Om ni får in en vara som är uppenbart fel på, kontakta gärna oss snarast. Vi kan komma att be er skicka foton på varan samt en beskrivning om vad som har hänt.

 

Fakturor

Vi sammabetar med Nordiska kreditmarknadsaktiebolaget som tar hand om våra fakturor, vänligen observera att dom flesta fakturorna skall betalas direkt till dom.

Bra att veta är eftersom dom tar hand om faktureringen enskild från leveransen, kan fakturan komma innan varorna, har ni några frågor är det bara att höra av er till oss på Gajane.

 

Returer

I regel så godkänns bara snus som returer.

Snus är färskvara och i regel tar vi emot returer som utgått i datum, men vi ser helst att ni gjort ett par saker för att förhindra retur som att aktivt prata om produkten med era kunder, satt upp reklam och om det trots inte fungerar försöker returnera varorna innan utgående datum.

Så här gör du för att returnera

Din retur behöver innehålla antal angivna i stock, namnet på produkten samt utgångsdatum.

Med denna informationen tar du kontakt med din lokala säljare eller ringer in alt mejlar till oss på kontoret.

 

När dessa uppgifter är oss tillhanda så kommer vi granska er retur (detta steget kan ta några veckor), men när allt är godkänt så skickar vi ut en returetikett samt så bokar vi en upphämtning, och när varorna kommit till vårt lager så krediteras ditt företag. Vänligen observera att vi INTE ansvarar över en retur som har skickats felaktigt eller för returer som inte blivit godkända.

 

Har du några övriga frågor vänligen ring oss på 08 – 580 36 666 eller på epost info@gajane.se

 

 

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.